AIRSOFTARAD

Club Sportiv AirsoftArad
 
AcasaCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
6mm .:. Airsoft & Milsim

Distribuiţi | 
 

 REGULAMENT SAD BUNNEH

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
mohican
Locotenent
Locotenent
avatar

Localizare : omniprezent
Mesaje : 788

MesajSubiect: REGULAMENT SAD BUNNEH   Mar 10 Apr 2012 - 14:23

Obligatoriu pentru TOTI cei prezenti, ca inainte de fiecare meci sa asculte cu atentie explicatiile/regulile jocului ce va urma (fara chestii de genul: "eu nu vin sa ascult ca stiu deja"); daca exista neintelegeri este datoria celui ce nu a inteles sa intrebe pt. ca nu avem nevoie de oameni care strica jocul doar pt. ca le este lene sa asculte un briefing).

Acest joc este jucat ca relaxare si hobby (nu scapat de nervi si istericale) se joaca intr-o atmosfera placuta inconjurat de oameni pe care poti linistit sa-i numesti prieteni.

CUPRINS
1. Definitii. - aici se explica rolurile pe care jucatori de airsoft le pot avea (Ex: puscas, tintas, mitlarior, lunetist).
2. Minimum Engagement Distance (MED) - inseamna distanta minima de la care un jucator are voie sa traga.
3. Limitari viteza si capacitate arme. - aceste limitari au fost gandite din perspectiva sigurantei jucatorilor. Capacitatea incarcatoarelor este privita din perspectiva de simulare militara, depinzand de la eveniment la eveniment.
4. Restrictii legate de aspectul armelor. - aceste restrictii difera de la eveniment la eveniment in functie de organizatori.
5. Lovituri: de la cine , unde si cum. - adica cum sti cand esti "mort" si cum te comporti in "viata de apoi".
6. Penalizari - ideea de baza a jocului de airsoft este " fair-play-ul". Ce se intampla atunci cand cineva nu este fair-play?

Pe parcursul acestui regulament, se vor intalni cateva cuvinte specifice, pentru care consider ca este cazul sa aducem si niste:

1. Definitii:
Clasa - se refera la rolul pe care il joaca arma+jucatorul. Exista 4 mari clase:
1.a. Infanterist ( =puscas=rifleman) Iti place sa joci airsoft cu destule bile in incarcator, nu vrei sa te chinui sa ochesti cu catarea sau dispozitivul optic de fiecare data. Iti place sa tragi in toti inamicii pe care ii intalnesti, oricat de multi ar fi ei, vrei sa te distrezi cat mai mult la airsoft
1.b. DMR ( =designated marksman=tintas) Preferi sa tragi doar cand ai tinta incadrata in dispozitivul de ochire, joci mai mult pe foc semi-automat si fiecare bila din incarcator conteaza. Ai inceput sa alegi tintele in functie de prioritati, si sa nu angajezi grupuri mari decat daca ai certitudinea ca poti castiga
1.c. SAW ( =Squad Automatic Weapon =Heavy weapons guy= mitralior) Toti conteaza pe tine sa tii inamicul sub foc de supresie. Uiti sa ridici degetul de pe tragaci, si consideri ca 4 kilograme reprezinta greutatea unei truse de farduri. Bilele sunt un accesoriu la fel de important ca aerul. Tragi in orice directie trag si colegii tai.
1.d. Sniper ( =lunetist =sharpshooter) Ai o obsesie pentru headshoturi, intotdeauna cand bate vantul stii cat de departe fata de centrul lunetei o sa cada bila, tragi doar in cine trebuie sa tragi, si incerci sa faci asta fara sa atragi atentia inamicilor

m/s (metri pe secunda) - se refera la viteza. In cazul nostru inseamna viteza cu care o bila de 0.20 grame paraseste replica de airsoft, cand are hop-up-ul dat la minim. Se vor trage minim 5 lovituri cu replica respectiva. Se accepta o abatere superioara TOTALA fata de clasa dorita de pana la 5m/s la 5 lovituri.

Decizia organizatorilor va fi finala. Daca aveti dubii in legatura cu performantele armei proprii si rezultatul la cronograf, consultati un specialist inainte de a veni la event(uri).

Exemplu de masurare:
Pentru 125m/s vitezaza maxima admisa:
Loviturile 1-5: 126 m/s -> OK!
Lovitura 1: 130; Loviturile 2-5: < 125 -> OK!
Loviturile 1-5: 127 m/s -> OUT!

2. Minimum Engagement Distance (MED) - inseamna distanta minima de la care un jucator are voie sa traga. Sub aceasta distanta, NU SE VA TRAGE.

incarcator - acel dispozitiv care tine bilele pe care replica le poate trage. Ele sunt clasificate astfel, in ordine crescatoare:
real-caps/low-caps = incarcatoare care imita perfect sau sunt apropiate de capacitatea celor reale
standard caps / mid-caps = incarcatoare cu un arc in spirala in interiorul lor, fara rotita, capacitatea lor este de obicei in jurul a 70-100 de bile.
High-caps = tot ce sare simtitor de 100 de bile . Caracteristica principala este rotita de sub ele care permite retensionarea arcului ce impinge bile spre receiverul din replica.

SEMI ( =Semi auto =semi automatic) - se refera la capacitatea unei arme de a trage o singura bila la fiecare apasare a tragaciului. Pentru a putea trage urmatoarea bila, este necesara intai eliberarea tragaciului, si apoi inca o data reluat procesul de apasare.

FULL AUTO ( =full automatic =foc automat) se refera la capacitatea unei arme de a trage in continuu atat timp cat tragaciul este apasat. Focul automat se intrerupe numai in momentul in care tragaciul este eliberat, arma ramane fara baterii sau incarcatorul este gol.

BURST ( =burst fire) se refera la capacitatea unei arme de a trage 3 bile in momentul in care tragaciul este apasat. Dupa cele trei bile, tragaciul trebuie eliberat, si apasat din nou, pentru a relua procesul.

3. Limitari viteza si capacitate arme: Aceste categorii si distante sunt orientative, si speram ca se va incerca respectarea lor. Nimeni nu este obligat sa vina la airsoft cu o ruleta in buzunar, dar, sa fim seriosi, intre 1m si 15m exista o diferenta vizibila cu ochiul liber.

A. max 110 m/s - orice clasa, Minimum Engagement Distance 1m, incarcatoare cu capacitatea maxima Mid-Cap
B. max 110 m/s - SAW, MED 7m, orice fel de incarcatoare

C. 110 - 125 m/s - orice arma, MED 7m, incarcatoare cu capacitatea maxima mid-cap
D. 110 - 125 m/s - SAW, MED: 15m, orice fel de incarcatoare

D. 125 - 140 m/s - DMR: long arm, semi-only, low-cap sau bolt action, MED: 15 m

E. 140 - 170 m/s - snipers, bolt action only, MED 25

Cu alte cuvinte, jucatorii pot sa-si aleaga rolul si restrictiile asociate:

Puscas - incarcatoare cu capacitate maxima Mid-cap
P1. max 110 m/s, Minimum Engagement Distance 1m,
P2. 110 - 125 m/s, MED 7m

SAW - orice fel de incarcatoare
S1. max 110 m/s, MED 7m
S2. 110 - 125 m/s, MED: 15m

DMR - Arma lunga, low-cap, semi-auto only
D1. 125 - 140 m/s, MED: 15 m

Lunetist - bolt action
L1. max 110 m/s, MED 1m,
L2. 110 - 125 m/s, MED 7m
L3. 125 - 140 m/s, MED: 15 m
L4. 140 - 170 m/s, MED 25

4. Restrictii legate de aspectul armelor
Din punct de vedere al evenimentelor MILSIM, credem ca isi au locul si niste restrictii legate de aspectul armelor. Sigur, organizatorii vor comunica la momentul potrivit mai clar aceste lucruri, pentru ca jucatorii sa isi poata procura din timp incarcatoare standard sau midcapuri, dar ar fi bine ca in eventualtitatea unui event sa aveti in vedere urmatoarele:

SAW (S1 si S2)
Incarcator: High-caps, vor fi preferate cele de tip box sau drum
Vor fi preferate replici ale SAW-rilor reale
Capacitate de foc: full auto

DMR (D1)
Incarcator: low-caps
Lungime minima a tevii-35cm
Capacitate de foc: doar SEMI

Puscas1 (P1):
Incarcator: capacitate maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 110m/s

Puscas2: (P2)
Incarcator: capacitatea maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Lungimea minima a tevii-20cm
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 125m/s

Sniper (L1-L4):
Incarcator: Real cap, sau cat mai apropiat de real cap
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: doar SEMI (cough, daca se poate numi asa)
Viteza maxima: 170m/s
Numai pusti Bolt action, replici ale sniperelor reale

5. Lovituri: de la cine , unde si cum.
-orice lovitura directa: care iti vizeaza fizicul si te atinge( indiferent unde te atinge, cap, maneca, varful bocancului) se considera lovitura mortala. Ai obligatia morala sa strigi cat te tine gura „MOOOORT” dupa aceea se scoate vesta reflectorizanta din dotare se imbraca , cu arma sau mainile ridicate te vei deplasa in ce-a mai mare liniste spre punctul de refugiu fara a mai comunica (scris, verbal si alte semne) cu ceilalti participanti activi la joc.
Se considera de asemenea lovitura valida binecunoscutul „friendly fire” precum si descarcarea accidentala sau nu a propriei arme in tine.(sic) !!

La o distanta mai mica de 1 m nu se va trage sub nici o forma,se considera lovitura directa inamicul va fi apelat prin binecunoscutul si uratul „pssst esti mort”

Deasemenea, se recomanda ca de la distante mici sa nu se traga pe full auto (MAXIM RAFALE de 2-3 bile !!)

Daca “dai fata-in-fata” cu un adversar pe o distanta foarte mica, sub 5 metri, daca amandoi sunteti cu replicile indreptate unul spre celalalt, dar nici unul nu trage din motive de securitate se adopta solutia onorabila, iesiti amandoi. Sunteti ambii morti (se considera ca v-ati impuscat reciproc) acesta regula este impusa pentru a evita accidentarile care survin din lovituri de la distanta mica.

-orice lovitura indirecta: care iti vizeaza fizicul si nu ajunge la destinatie( ricoseu din pereti si alte corpuri inclusiv in arma pe care o tii in mana) nu se considera lovitura valida. Nu implica nici o obligatie.

6. Penalizari
Expunerea ochilor in timpul jocului rezulta prima oara intr-un avertisment insotit de scoaterea din jocul respectiv, iar a doua oara eliminarea pe intreaga zi. Ochii sunt pretiosi si de aceea, trebuie sa aveti ochelarii de protectie testati inainte de meci cu cel putin o arma cu 100 m/s de la cativa cm. Ochelarii nu se dau jos decat in baza si numai daca aceasta este situata la cel putin 50 m de cea mai apropiata zona de joc. De preferat ar fi ca ochelarii sa nu fie dati jos nici in baza. Ochii vostri sunt raspunderea voastra.

Loviturile directe nerecunoscute (dar binecunoscute de nemuritori) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

prima abatere : recunoscuta in cele din urma de individ – mustrare verbala (free to talk)
urmatoarea abatere : excluderea de la acel joc pana la terminarea reprizei.
urmatoarele abateri (hope not) : excluderea totala in acea zi de la joc.

Nimeritorii beneficiaza de acelasi regim ca si imortalii, acestia sunt o forma mai rara de trisori care sustin ca te ating si atunci cand nu o fac…, daca ai senzatia ca ai tras in cineva si acesta nu a recunoscut, situatia se discuta in baza nu urland si injurand pe teren.. In timpul jocului, nu se admit texte de genul "TE-AM LUAT, IESI AFARA !!" ; cei in cauza vor parasi terenul de joc (atat cel care striga cat si cel caruia i se striga). Daca exista discutii ulterioare, ele se vor rezolva in baza…

Nerespectarea distantelor de angajare:

prima abatere : recunoscuta in cele din urma de individ – mustrare verbala (free to talk)
urmatoarea abatere : excluderea de la acel joc pana la terminarea reprizei.
urmatoarele abateri (hope not) : excluderea totala in acea zi de la joc.


Este interzis cu desavarsire reglarea armelor si a altor dispozitive care implica zgomote specific luptei in zona de refugiu pe timpul jocului. Lucrul acesta se poate face inainte de inceperea jocului.

Uniforma/imbracaminte fara culori aiurea (verde tipator, roz, galben etc..).

Odata mort, este permis sa transmiti obiecte coechipierilor

Odata mort este interzis sa transmiti orice fel de informatii copechipierilor (prin semne, statie sau viu grai) “mortii nu vorbesc”.

Nu este admis scosul armei de dupa colt/obstacol/perete/damb si tras blind. In fapt nu este admis nici un fel de blind-fire. Scotand doar arma, nu ai cum sa sti ca nu i-o infigi cuiva in fata…

IN TIMPUL JOCURILOR DE AIRSOFT ESTE INTERZIS CONSUMUL DE BAUTURI ALCOOLICE ! Nerespectarea acetei reguli, va duce in final la excluderea din echipa. La sfarsitul zilei de airsoft se poate bea dupa pofta inimii.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
REGULAMENT SAD BUNNEH
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
AIRSOFTARAD :: AIRSOFT ARAD :: JOCURI :: REGULAMENTE-
Mergi direct la: